PROCEDURY ZDALNEGO NAUCZANIA W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH W DOBRODZIENIU
OBOWIĄZUJĄCE W OKRESIE OD 25 MARCA 2020 DO 10 KWIETNIA 2020 ROKU
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U., poz.493)
§ 1
ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA W KLASACH 1 - 4
1. Podstawową formą zdalnego nauczania oraz kontaktu nauczycieli z uczniami i rodzicami w klasach 1 - 4 jest platforma e-dziennik oraz poczta elektroniczna.
2. Dopuszcza się również inne formy wspomagające takie jak: kontakt telefoniczny, komunikatory, grupy społecznościowe.
3. Materiały do lekcji są przesyłane są zgodnie z opracowanym planem
4. W klasach 1-3 wskazane jest wysyłanie materiałów z jednodniowym wyprzedzeniem, co jest związane koniecznością pomocy rodzicielskiej.
5. Nauczyciele dostosowują metody pracy do możliwości uczniów, uwzględniając ich umiejętności posługiwania się technologiami IT.
6. Nauczyciele ustalają z rodzicami godziny konsultacji, uwzględniając ich czas pracy oraz możliwość dostępu do sprzętu komputerowego.
§ 2
ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA W KLASACH 5 - 8
1. Podstawową formą zdalnego nauczania oraz kontaktu nauczycieli z uczniami i rodzicami w klasach 5 – 8 jest aplikacja Microsoft Times.
2. Każdy z nauczycieli tworzy w aplikacji zespół na zajęcia przedmiotu oddzielnie dla każdej klasy.
3. Na stronie internetowej szkoły oraz na profilu szkoły na Facebooku zamieszczona została instrukcja korzystania z aplikacji Microsoft Teams.
4. Dzięki platformie zapewniony jest kontakt online ze wszystkimi uczniami klas 5 –8
5. Zajęcia online odbywają się zgodnie z planem.
6. Materiały do pracy dla uczniów przesyłane są pocztą elektroniczną lub umieszczane na platformie Teams.
§ 3
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Przygotowując materiały do zajęć dopuszczalne jest korzystanie z zasobów dostępnych na platforma edukacyjnych rekomendowanych przez MEN: · Epodreczniki.pl · Portal wiedzy dla nauczycieli · Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych · Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!” · Portal lektury.gov.pl · Strona Centrum Nauki Kopernik · Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia · Strona Krajowego Biura Programu eTwinning · Serwis Ninateka · Serwis Muzykoteka Szkolna · Biblioteka Cyfrowa Polona · Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji · Serwis Telewizji Polskiej · Serwis Polskie Radio Dzieciom
· inne portale edukacyjne wskazane przez nauczyciela;
2. Podczas prowadzenia zajęć dopuszczalne jest korzystanie również z podręczników oraz zeszytów ćwiczeń.
3. Nauczyciele zobowiązani są tak zorganizować naukę, aby nie wymagała ona od uczniów wyłącznie pracy przed komputerem.
4. Możliwe jest prowadzenie konsultacji indywidualnych dla uczniów, którzy zgłaszają potrzebę dodatkowego wyjaśnienia materiału z lekcji lub udzielenia wskazówek do rozwiązywanych zadań. Konsultacje te realizowane są z inicjatywy uczniów.
5. W procesie nauki zdalnej istnieje konieczność indywidualizacji nauczania, czyli dostosowania realizowanych treści oraz zadawanych prac do możliwości psychofizycznych uczniów.
6. Uczniom klas ósmych należy zapewnić warunki, w których mogą powtarzać i utrwalać wiedzę niezbędną do egzaminów. Dla tych uczniów treści kształcenia oraz ilość zadań z pozostałych przedmiotów powinna być ograniczona do wymagań koniecznych zapisanych w podstawach programowych z poszczególnych przedmiotów.
7. Szczególną opieką należy objąć uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi poprzez dostosowanie wiadomości i umiejętności do ich indywidualnych możliwości intelektualnych i edukacyjnych.
8. Rodzice dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym powinni być in-formowani o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji.
9. Potwierdzeniem obecności ucznia w zdalnych zajęciach w klasach młodszych jest odebranie wiadomości przez rodzica (informacja na grupie), a w klasach starszych obecność na zajęciach online lub jeśli nie jest to możliwe potwierdzenie odebrania materiałów do lekcji.
10.Monitorowanie postępów w nauce oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów ustala każdy z nauczycieli. Uczniowie są oceniani zgodnie z zasadami WO obowiązującymi w szkole.
11.W sytuacji kiedy uczeń nie ma możliwości przesłania do nauczyciela zadanych prac, po powrocie do szkoły nauczyciel może ocenić różne formy aktywności uczniów, na przykład: projekty, wypracowania, referaty, zdjęcia, filmy, prace wytwórcze i oraz inne ustalone.
12. Kontrola zrealizowanych treści programowych będzie odbywać się między innymi poprzez:
· analizę wpisów tematów zajęć do dziennika elektronicznego
· analizę propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania
· sprawozdania nauczycieli
· kontakty z rodzicami uczniów i uczniami przez dziennik elektroniczny
12. Po powrocie do szkoły nastąpi powtórzenie oraz usystematyzowanie wiadomości i umiejętności uczniów.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Publiczna Szkoła Podstawowa w Dobrodzeniu